sobota, 3 sierpnia 2024

Animatsuri 2024

 Witajcie!


W poprzedni weekend odbyło się Animatsuri a jak zapowiadałem nawiedziłem swą nie małą acz (nie)skromną osobą tę imprezę. Zresztą miałem 10 godzin atrakcji do poprowadzenia więc trzeba było być.

W piątek tylko odebrałem wejściówkę i obejrzałem sobie rozkład budynku.  Głównie z powodów komunikacyjnych - skończyłem pracę dopiero o 18stej więc miałem czas podjechać na EXPO i wrócić na stację. W kwestii dojazdu to było dosyć przyjemnie. EXPO mieści się niedaleko jednego z wyjść z peronu 9 dworca Warszawa Zachodnia (zamknięte przejście), z pozostałych peronów ścieżką dookoła budowy na spokojnie 15 minut drogi, z dworca Warszawa Wola potrzeba było ok 10 minut na trafienie prostą drogą do EXPO. W okolicy niestety zamknięta na lato pizzeria (urlop sobie zrobili), całodobowa żabka w której kolejki były jak na cosplay, Foodtrucki z kuchnią japońską, wietnamską, grecką, naleśnikami pełnymi cukru, kiełbasy z grilla, napoje typu mrożona kawa albo lemoniada a nawet Warszawska Kranówka z darmową wodą. Przydatne i miłe. Do tego w środku strefa Matsuri czyli emulacja japońskiego festiwalu, sushi, taiyaki, łowienie figurek z wody (rybki miały wolne), strzelanie do kubeczków itp. Obok była mała scena gdzie były występy muzyczne i sceniczne. Wokół natomiast ogrom wystawców w wielu różnych rzeczach. Dużo stoisk miało karty kolekcjonerskie, największą popularnością cieszyły się chyba figurki i pluszaki a nawet yatta miała ze sobą nie-za-ostre wzory poszewek na poduszki. Jako strefy przy samym wejściu były Ultrastar, gry muzyczne i zręcznościowe (Sportsy na Switchu) wystawa Dragon Ball Sparking Zero gdzie można było spróbować swoich sił w tej grze. Do tego niewielka strefa na planszówki mieszcząca max 20 osób. Może i planszówki nie są tak popularne ale chociaż gry japońskie miały większą sekcje. Cieszę się, że atrakcje były w salach panelowych a nie w blokach na hali bo tego się najbardziej obawiałem. Oczywiście duża scena i strefa cosplay zajmowały znaczną część hali ale jednak ma to uzasadnienie w atrakcjach i ich popularności. 



Na konwent powróciłem przed 10 rano. Dało mi to 30 minutowe wolne na zjedzenie śniadania, zakup mrożonej kawy w foodtrucku przed EXPO, rozejrzenie się pobieżnie po stoiskach i nadszedł czas abym poprowadził pierwszy konkurs. Rozpocząłem konwent od Wiedzówki ze SpyxFamily. Jak zawsze pytania łatwe, średnie, trudne, trochę obrazków. Godzina dosyć wygodna więc zjawiło się 13 drużyn. Pytania okazały się być dosyć dla wybrednych ale jak to zawsze bywa potrzebne jest też szczęście. W końcu każdy zapamiętuje co innego z serii. Ostatecznie wygrał Desther który jako Youtuber jakiś research robi. Serdeczne gratulacje!


Po moim konkursie salę przejęła Pani Hanna Kinder-Kiss która miała panel na temat swojej pracy jako aktorka głosowa. Zapewne znacie ją z roli Asha w pokemonach. Bardzo miły panel a Pani Kinder-Kiss jest wspaniałym człowiekiem. Wykorzystałem ten moment również na przejście się i zrobienie kilku zdjęć. O godzinie 14:30 rozpocząłem panel na temat Cenzury w Pokemonach. 
Panel cieszył się dosyć dużym zainteresowaniem i jestem zadowolony, że mogłem ponownie poprowadzić prelekcję na ten temat. 
Po tym panelu odebrałem Karolinę z dworca i udaliśmy się na obiad. Strefa foodtrucków przed konwentem była zaopatrzona w kuchnię grecką, azjatycką, burgery, słodkości i różne śliczności.

Wadą strefy była mała miejsc siedzących - zwyczajnie nie starczyło stolików na taki tłum. Wieli cosplayerów za to korzystało z przestrzeni pomiędzy parkingami i halami aby robić sobie zdjęcia, kręcić filmiki i ogólnie się bawić. Taki konwent w konwencie bym stwierdził. Gdzieś tam nawet strefa dla palących była ale mi nie potrzebne takie miejsca. 

Po ramenie,udonie i picie najedzeni udaliśmy się po napoje mrożone

i szybko aby poprowadzić panel o Najlepszych tytułów dostępnych na Netflix. Może podrzucę listę w osobnym poście ale nie jestem co do tego pewien. W końcu sytuacja zmienną jest z miesiąca na miesiąc. RIP Fullmetal. 

Zaraz po moim panelu udałem się na halę pod dużą scenę gdzie trwał jeszcze koncert Red Crow a po nim odbył się koncert Kanako Itou. Mały fragment umieściłem na YouTube ale troszkę nauczoną ją mówić po polsku. Kilka słów ale zawsze coś. Filmy z koncertu nie wyszły jak to bywa więc nie dodaję zbytnio. Zabawa była przednia. Zresztą ten koncert to jedna z najważniejszych atrakcji konwentu i cena za wejściówkę na miejscu na 3 dni była niższa niż wartość koncertu. A przypominam, że na miejscu było to aż 170 zł. Chociaż można było też kupić tylko na sobotę za 130zł. Po niej kolacja i na nocleg. 


W niedzielę spędziłem czas głównie prowadzącą kolejne dwa konkursy. Pierwszym był o 8:30 konkurs z Pokemonów na który wybrałem szaloną formułę czyli wylistowanie Pokemonów i 1025 pytań związanych z każdym z nich.  Musze dopracować więcej obrazków bo niektóre pytania były niejasne bez obrazków. To na przyszłość. Oczywiście w konkursie trwającym dwie godziny wytrzymali najtwardsi fani pokemonów.  Widownia jak to widownia powoli zmieniała salę na konkurencyjne atrakcje. Ale nawet nie każdy spał pomimo wczesnej pory. Drugim konkursem był 1 z 4 Obstawiajmy. Formuła trochę podobna do Postaw na Milion ale nie tak bogata. Drużyny zaczynają z 2 punktami i obstawiają w pytaniach wyniki A,B,C,D zyskując bądź tracąc punkty. Następnym razem zrobię pytań na trzy godziny i trochę trudniejsze. Albo może dodam pod koniec rundy z potrajaniem punktów jak w Familiadzie. Powinno być ciekawiej. Pozdrawiam uczestnika który kłócił się czy Haruhi czy Kyon jest bogiem. Haruhi Strong ! 




Po moich atrakcjach zostało już tylko zrobić jakieś małe zakupy, pożegnać się ze znajomymi i wrócić na pociąg. Udało mi się też przez chwilę posłuchać podsumowania konwentu ale nie znam dokładnej liczby uczestników. Mniej niż w zeszłym roku ale są dobre nastroje co do przyszłorocznego.  Prowadząc 10 godzin atrakcji i śpiąc w ludzkich warunkach u Wolfa ominęło mnie na pewno sporo. Nocne imprezowanie, drama z jakimś patostreamerem co bez biletu chciał wbić czy inne nieznane mi aspekty. Natomiast mogę ocenić, że budynek był w stanie pomieścić o wiele więcej ludzi. Zwłaszcza, że można by uruchomić więcej hal. Spodziewano się zdecydowanie większego kolejkonu a sprawdzanie opasek przebiegało tak jakby ustawili miejsca na szybko. Nie jestem pewien czy od małych linek nie lepsze byłyby ścianki tworzące labirynt dla kolejki. Powiększyłoby się przestrzeń reklamową i informacyjną. Z drugiej strony nie byłoby dobrze wiać gdzie wejść aby odebrać wejściówkę a gdzie aby iść w stronę atrakcji. No i pewnie ktoś w końcu próbowałby się o nie oprzeć. Ale tak to miejsce dla kolejki oraz miejsce z przejściem w stronę "wewnątrz" konwentu wyglądały troszkę dziko. Pomijając moje atrakcje bo nie wypada się chwalić plan wyglądał bardzo spoko. Główne atrakcje były widowiskowe chociaż brakowało Vocalive z zeszłych lat. Trochę mi szkoda niektórych nocnych atrakcji ale w moim wieku trzeba wybierać żyć ledwo czy wygodnie. 


Konwent oceniam na 8/10 bo nie odczułem jakichś większych problemów ale miałem szczęście uniknąć osobniki spełniające problemy. 

A teraz żeby nie robić osobnego posta lista serii z których widziałem Cosplaye:

  • Persona 5 Royal
  • Naruto
  • One Piece
  • Dragon Ball
  • Hazbin Hostel
  • Perfect Blue
  • Drive
  • Frieren Beyond Journey End
  • Madoka
  • Czarodziejka z Księżyca
  • Biblia (był Jezus na rowerze)
  • Bleach
  • Spy x Family
  • Cyberpunk Edgerunners
  • Jujutsu Kaisen
  • Genhsin Impact
  • Panty and Stocking with Garterbelt
  • Love Live!
  • Pokemon
  • Evangelion
  • Hunter x Hunter
  • Kuroshitsuji
  • Kimetsu no Yaiba
  • Gladiator z Kartonu (OC)
  • Owari no Seraph
  • Honkai Star Rail
  • Bayonetta
  • Dungeon Meshi
  • 5 Nights at Freddie
  • Fullmetal Allchemist
  • Oshi no Ko

Do przeczytania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.